Ombre Noire 2017

Dionizo
23.02.2022 - 08:52 AM
3
Less helpful Review
8
Pricing
7
Bottle
7
Sillage
7
Longevity
7
Scent

آسمان سرخ‌فام غروب پاییز

اومبغ نواغ نه به روشنی روزه و نه به تیرگی شب
لحظات سرخ دم غروبه، غروبی پاییزی با آسمانی از طیف رنگای قرمز و نارنجی، هوایی کدر و مایل به تیرگی و زمینی پر از برگ‌ها و‌ گیاهای خشک. این رنگ‌های گرم پاییزی رو سبزی نعنا و برگ انجیر و پاپیروس تلطیف می‌کنه تا از تیزیش کاسته بشه و رایحه سوزاننده فالشی ایجاد نشه.
توصیف مسیر حرکت روایح این عطر برای من، شروعی گرم، شیرین و بوزی و قدرتمنده، رایحه بوزی با اینکه از همون ابتدا مشهوده اما فروکش کردن و رام شدنش چندان طول نمی‌کشه و بعد از نزدیک به یک ساعت با اینکه رایحه کنیاک کم‌قدرت شده اما کنار آکورد چوبی چنان درخششی داره که در عین ملایم بودن و مرعوب قدرت اولیبانوم و مر و دارچین شدن باز هم هنرنمایی می‌کنه. از همان شروع فضای آمبری آشنایی داریم که سریع آشنازدایی می‌شه و با روایح آمبری مرسوم کمی فاصله می‌گیره، تنباکو تو این عطر با دارچین و جوز و صمغ جفت شده و تا حدی وجهی خشک و تلخ‌گون داره و با تنباکوی عطرایی مثل اسپایس بمب فرق داره. خیلی جاها دارچین این عطر رو اوردوز و زیاد دونستن ولی به نظر من دارچین این عطر هارش و تیز نیست و لبه‌های نرم و گرد داره و جز در پایان عمر عطر چندان دارچین یکه‌تاز و خودنمایی نیست. من یه نت دیگه که هیچ جا بهش اشاره نشده به وجه اسپایسی کار اضافه می‌کنم، جوز هندی، تا حد زیادی مطمئنم که کنار دارچین جوز هندی هم توی نت‌ها داریم که از تک بعدی بودن دارچین جلوگیری می‌کنه. برای من آکورد اسپایسی یادآور بازارای ادویه مراکش و هند و بازارای سنتی خودمونه. رایحه با اضافه شدن مر مکی و اولیبانوم و پاپیروس حالتی کهنه، هربال و کوهی پیدا کرده (بخش جذاب عطر برای من که از خیلی از کارای آمبری و تنباکویی دیگه متمایزش می‌کنه)، فضای صمغی این عطر می‌تونه شما رو یاد فصل جمع کردن سقز طبیعی بندازه، برای همین مر و اولیبانوم که یادآور آیین‌های مذهبی هستن اینجا فضایی تک نفره خلق می‌کنن، مثل کوه نشینی تنها در غروبی پاییزی که هوا به سمت تاریکی می‌ره و مشغول درست کردن آتیشه، فضای چوبی کار هم برام بیشتر یادآور چوبیه که کنار آتیش همون کوه نشین جمع شده، قرچ قرچ کننده و دود گرفته. در انتها صمغ‌ها و تنباکو و تونکا و... دارچین رو تنها می ذارن و آخرین لحظات زندگی عطر با تنهایی دارچین و ته‌بوی محو صمغی بالزامیکی به پایان می‌رسه، البته این جاییه که عطر نفسای آخر رو می‌کشه و دیگه جونی براش نمونده.
گاهی با اوج‌گیری و قدرت گرفتن دارچین و گاهی با اوج گیری فضای صمغی ممکنه عطر در شرف از بالانس خارج شدن باشه ولی بالاخره عطر با کمی بالا و پایین کردن مسیر خودش رو پیدا می‌کنه و با توجه به قیمت، کیفیت و رایحه‌ی نسبتا متفاوت در بین مین‌استریم‌ها می‌شه گفت عطر ارزشمند و قابل توجهیه. با قیمت کم شما یه عطر آمبری با کمی تفاوت با آمبری‌های شیرین دیگه، یه عطر چوبی متفاوت با چوبی‌های نوستالژیک و شیک و صیقلی و یه تنباکوی متفاوت با تنباکوهای شیرین و آلبالویی بازار خواهید داشت (چیزی بین تنباکوی خوانسار و تنباکوی پیپ). نمی‌خوام بگم اومبغ نواغ ساختارشکن و شاهکاره اما انصافا نمی‌شه از کنار متفاوت بودنش تو این رنج قیمتی گذشت، و نمی‌شه اذعان نکرد که لالیک به ویژه در عطرای مردونه‌ش با کیفیت خوب و قیمت کم گاهی ذوق‌زده‌م می‌کنه که در این سطح قیمتی، هم می‌شه کپی کار و همسوی بازار نبود و هم خلاق بود و روایح متفاوت خلق کرد.
این رو باید اضافه کنم که این عطر مناسب استایل راحت و کژوال نیست و چندان گزینه خوبی هم برای بلایند بای به نظر نمی‌رسه. در عین جذابیت ممکنه رایحه همه پسندی نداشته باشه پس حتما قبل از خرید تستش کنید اگر هم خوشتون نیومد به هرحال تستش خالی از لطف نیست. پخش و موندگاری هم کاملا قابل قبوله بین ۸ تا ۱۰ ساعت موندگاری داره و پخشش هم متوسط و معقوله.
2 Comments