Fauni - Fiore Millenario 2016

Nicheparfum
31.07.2021 - 04:38 PM
7
Pricing
10
Bottle
7
Sillage
6
Longevity
10
Scent

آنجلا چامپنا

برای هزاره های متمادی، مردمان دیار “Atri” در آخرین شامگاه پاییز به گونه ای متفاوت به استقبال زمستان می روند. در این شب طبق رسوم کهن که نسل به نسل منتقل شده و حتی بعد از پیدایش مسیحیت در اروپا هم ادامه یافته، آنها “Faunus” یا “خداوندگار طبیعت” را مورد ستایش قرار می دهند و همه با در دست داشتن چوبی که به آتش مشتعل است در جای جای شهر می چرخند و می چرخند تا سیاهی شب و افسون سرمای زمستان را با آتش و نور بگریزانند و نشان دهند که تاریکی در دل این شهر جایی ندارد؛ این حضور گرم تا سپیده دم ادامه می یابد تا قلب آتشین این شب را به طلوع آفتاب گره بزند.
آنچه که در همه کارهای این برند هویداست فضاسازی ویژه ای است که ترسیم کننده طبیعتی بکر با حس و حالی روستایی و بی ریاست. شروعی گیاهی و سبز با زلفی گره خورده به بوی گل های سفید در کنار یلانگ یلانگ که به تشکیل فضايى لطیف و دل نشین منجر شده است. در دل فضای سبز می توان ردپای نسیمی خنک را یافت که عمر زیادی ندارد و خیلی زود با اضافه شدن نت های “چوبی” و “بالزامیکی” به فراموشی سپرده می شود. گرمایی که چوب و خصوصا صمغ بنزوئین به رایحه می افزایند بیشتر و بیشتر به وجوه این مراسم دامن می زند. هرچه پیش تر می رویم کهربا هم جایی در میان آن ها باز می کند. مجموع این ساختار، تصویرگر سنت باستانی “Faugni” است و در واقع همگی به منظور ایجاد ساختاری گرم و برای بازآفرینی این شب پرشور و نشاط به کار گرفته شده اند. اما باید اشاره داشت که هرچقدر خانم آنجلا در عطرهایشان از نت های قدرتمند استفاده می کنند اما اجازه فریاد و شلوغی به آن ها نمی دهند؛ چیزی که باعث شده در تک تک عطرهایشان اعتدال جالبی حکم فرما باشد و همه به دور از هیاهو باشند.
بدین ترتیب “فاونی” را می توان عطری بالزامیکی-چوبی دانست که در شروع سبز و گلی است اما به زودی در قلب و پایانش با اضافه شدن بنزوئین، کندر و کهربا به رایحه ای گرم، دل نشین و صیقلی تبدیل می شود.
1 Comment